آقا جواد & حاج رضا

آقا جواد & حاج رضا

شروعی دوباره به مدد سکینه خاتون
آقا جواد & حاج رضا

آقا جواد & حاج رضا

شروعی دوباره به مدد سکینه خاتون

هنوز نمی توانیم به عظمت حادثه عاشورا پی ببریم

هنوز نمی توانیم به عظمت حادثه عاشورا پی ببریم

آیت الله وحید خراسانی گفت: حادثه عاشورا، بهت انگیز است و هنوز نمی توانیم به عظمت این حادثه عظیم پی ببریم.


به گزارش «موعود»، این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار مبلغان نخبه حوزه علمیه قم اظهارداشت: هر کس کاری که انجام می دهد باید به آن  معرفت داشته باشد؛ یعنی کاری که به او محول شده است اصل و فرع و ریشه نتیجه آن را بداند.

او افزود: شغل مبلغان تبلیغ است و این کلمه باید کاملا تعریف شود؛ باید اصل و فرع ثمره اخلاق به خوبی بیان گردد. برخی قضایا نیز هم قابل  درک است و هم قابل بیان؛  اما برخی مسائل و قضایا قابل درک و بیان نیستند.

آیت الله وحید خراسانی خاطر نشان کرد: قضیه ای که نه قابل وصف و نه قابل بیان است و وصف آن از هیچ کسی جز خدای متعال بر نمی آید، قضیه شهادت سید الشهدا(علیه السلام) است.حادثه عاشورا، بهت انگیز است و هنوز نمی توانیم به عظمت این حادثه عظیم پی ببریم.

او بیان کرد: سید الشهدا(علیه السلام) به قدری جایگاه و منزلت دارد که وقتی پیامبر(صلی الله علیه و آله) به معراج رفتند که حتی جبرئیل(علیه السلام) از طی کردن این مرحله فرو ماند دو کلمه ذکر شده بود و آن «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» بود.

این مرجع تقلید گفت: ریشه این مصباح را باید در سوره نور و آیه نور جستجو کرد، باطن مصباح در این آیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) و دو مصباح امام حسن و امام حسین (علیه السلام)هستند؛ امام حسین روزی که به دنیا آمدند قنداقه ایشان به عرش رفت و در روز عاشورا در فرش جای گرفت.

او اظهار داشت: جایگاه امام حسین(علیه السلام) به حدی بالاست که حاجت پیامبران (علیه السلام) در زیارت قبر ایشان است از جمله حضرت ابراهیم (علیه السلام)که آرزو داشتند به زیارت امام حسین(علیه السلام) بروند و اینجاست که کمیت عقل، حکمت و فقه برای شناخت این همه عظمت امام حسین(علیه السلام) لنگ می زنند.

آیت الله وحید خراسانی با ذکر داستان ابوحمزه ثمالی به قبر سید الشهدا (علیه السلام)گفت: وقتی یکی از ان چهار هزار ملاک اجازه نداد که جناب ابوحمزه به زیارت امام حسین مشرف شود، دلیل این امر را حضور حضرت موسی کلیم الله برای زیارت امام حسین و دعا برای حاجتی که داشتند ذکر کردند.

او اضافه کرد: آنچه در این عالم دیده و دیده نمی شود و یا  قابل درک است و قابل درک نیست همه برای امام حسین (علیه السلام)گریه می کنند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: امام حسین(علیه السلام) شخصیتی است که پیامبر(صلی الله علیه و آله) در روز عاشورا در قتلگاه برای ایشان حاضر شدند و خون گلوی امام حسین(علیه السلام) را به عرش بردند و این خون در شیشه تا قیامت طاق عرش را به لرزه در می آورد.

انتهای پیام/ 852
منبع: شفقنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد